السبت

تهاجم آبل بخصوص مشكل الإستقبال Rim



أظن أن الكل مستاء من صفحة آبل الجديدة التي تشرح فيها مشكل الإستقبال في الأيفون و هواتف أخرى . فبعد نوكيا هاهي شركة RIM ترد على آبل بنبرة حادة هذه المرة ممثلة في مديري الشركة Mike Lazaridis و Jim Balsillie  ، و اللذان يعتبران ما فعلته آبل بدخل RIM في مشاكلها المتعلقة بالايفون 4 أمر غير مقبول بتاتا. فبحسب المديرين فإن شركة RIM تعد من طليعة الشركات المسما لهوائي الهواتف منذ 20 سنة و قد تجنبنا التصميم الذي إسعملته آبل و هاتفها الأيفون 4 لنتفادى إلى أقصى حد هذه الانواع من المشاكل . و يضيفان : ما هو مؤكد ، هو أن مستخدمي البلاك بيري لا يحتاجون إلى جارب ليحصلوا على اتصال جيد . أبل اختارت و يجب عليها تحمل التوابع ، و لا تدخل شركة RIM و شركات أخرى في مشاكلها . . .ياسلام رد مفحم و أظن أن الشركة معها حق .

و هذه النسخة الإنجليزية :
“Apple’s attempt to draw RIM into Apple’s self-made debacle is unacceptable. Apple’s claims about RIM products appear to be deliberate attempts to distort the public’s understanding of an antenna design issue and to deflect attention from Apple’s difficult situation. RIM is a global leader in antenna design and has been successfully designing industry-leading wireless data products with efficient and effective radio performance for over 20 years. During that time, RIM has avoided designs like the one Apple used in the iPhone 4 and instead has used innovative designs which reduce the risk for dropped calls, especially in areas of lower coverage. One thing is for certain, RIM’s customers don’t need to use a case for their BlackBerry smartphone to maintain proper connectivity. Apple clearly made certain design decisions and it should take responsibility for these decisions rather than trying to draw RIM and others into a situation that relates specifically to Apple.” – Mike Lazaridis et Jim Balsillie

شاركه مع أصدقائك

Twitter Button from twitbuttons.com